Προσφέροντας με αγάπη/Εθελοντισμός 

Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται έχει ως στόχο  η έννοια του εθελοντισμού να αποτελέσει παγιωμένη κουλτούρα της σχολικής μονάδας και να αναπτυχθούν εθελοντικές δράσεις μέσα από την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συλλογικό επίπεδο, εμπλέκοντας και τους γονείς.

Επίσης στη στοχοθεσία συμπεριλήφθηκαν:

  • Η ανάπτυξη της διαθεματικότητας και η χρήση μη τυπικών εργαλείων μάθησης που να προάγουν τη συνεργατικότητα της ομάδας.
  • Η ενημέρωση των μαθητών/τριών για τα κοινωνικά προβλήματα και η εξοικείωση τους με την έννοια του εθελοντισμού.
  • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων  κατανόησης, επίλυσης προβλημάτων, καλλιέργειας της πολλαπλής νοημοσύνης,  της συνεργατικότητας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών/τριών.
  • Ο συνδυασμός της χρήσης καλλιτεχνικών μεθόδων και της ελεύθερης έκφρασης.
Εξερευνήσεις 

Το πρόγραμμα “Εξερευνήσεις” έχει μάθηση βιωματικό περιεχόμενο και πραγματοποιείται  σε ενεργητικά περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν τα παιδιά στη συμμετοχή. Βασικός  σκοπός της δράσης είναι η «εξερεύνηση» της πόλης  μέσα από τα κτίριά της, την τοπική ιστορία και τα έθιμά της.

Οι στόχοι που τέθηκαν μέσω της εφαρμογής του προγράμματος αφορούν: 

  • Τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, την ενίσχυση της δημιουργικότητας τους, και την καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης.
  • Την επαφή των μαθητών/τριών με πραγματικά αντικείμενα, ώστε η βιωματική προσέγγιση της γνώσης να οδηγεί στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη με συνέπεια την καλύτερη κατανόηση.
  • Την  απόκτηση δεξιοτήτων επικοινωνίας, κοινωνικής συμπεριφοράς,  καταγραφής πληροφοριών, διατύπωσης ερωτημάτων και  εξαγωγής συμπερασμάτων.
  • Την έρευνα σε ζητήματα Προφορικής Ιστορίας σε τοπικό επίπεδο (καταγραφές, αντικείμενα μνήμης, επισκέψεις σε μουσεία κλπ.).
  • Επισκέψεις/ Ξεναγήσεις σε ιστορικά, πολιτισμικά σημεία της πόλης.
Το κουτί των συναισθημάτων

Γενικός στόχος του προγράμματος είναι η Προώθηση της Θετικής Συμπεριφοράς των μαθητών/τριών και  ειδικότερα σχεδιάζεται:

Οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν δεξιότητες ρύθμισης των συναισθημάτων τους θετικών και αρνητικών,  να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας, ενσυναίσθησης, ενίσχυσης της έννοιας της ομάδας  και των όρων λειτουργίας της.

Η βελτίωση του σχολικού κλίματος.

Η προώθηση ενός Κώδικα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (Positive Behaviour Interventions and Support), που θα δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά να αποκτήσουν ένα ρεπερτόριο συμπεριφορών κοινωνικού και θετικού χαρακτήρα.

Διώχνουμε τη μαθηματικοφοβία

Είναι γνωστό ότι τα μαθηματικά σχετίζονται άμεσα με την καθημερινή  ζωή και είναι επιτακτική πλέον η ανάγκη να γνωρίζουμε μαθηματικές έννοιες  Από την άλλη ο φόβος των παιδιών στα μαθητικά είναι υπαρκτός και εκδηλώνεται υπό τη μορφή άγχους. Το πρόγραμμα καταπολέμησης της φοβίας των παιδιών στα μαθηματικά πρόκειται να πραγματοποιηθεί σ’ όλες τις τάξεις και στόχος του είναι:

Να μάθουν να σκέφτονται αυτόνομα, χωρίς το φόβο της αποτυχίας, να μιλούν και να κατανοούν τη “γλώσσα των Μαθηματικών”.

Να επιλύουν προβλήματα της καθημερινότητας, να χειρίζονται με ασφάλεια και όχι με φόβο, τις προκλήσεις των μαθηματικών, αποκτώντας σταδιακά μαθηματική σκέψη.

Να κάνουν χρήση υλικών της καθημερινότητας (π.χ. αυτοσχέδια παιχνίδια, μαγειρική, εποπτικά μέσα κ.α. ) και  οι μαθητές/τριες να έρθουν σε επαφή με τα Μαθηματικά, μέσα από την έρευνα, την εργασία, την παρατήρηση, την ελεύθερη συζήτηση, τη συνεργασία κ.λ.π.